Service
Winkelwagen

Veelgestelde vragen

1. Wanneer en hoe wordt mijn bestelling verzonden?
2. Hoe kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren en wat zijn de kosten?
3. Mijn bestelling is defect, kapot of verkeerd, wat moet ik doen?
4. Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen
5. Producten testen
6. Ik wil een koelkast bestellen of ik heb mijn bestelling al geplaatst

1. Wanneer en hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Leuk dat je een bestelling bij ons wilt plaatsen of geplaatst hebt! 

De levertijd van het artikel vind je altijd in de aanbieding, in de winkelwagen of in je account.

Bestellingen worden binnen Nederland en België verstuurd met DHL. Wanneer je een bestelling hebt geplaats voor 17:00 uur, zal deze in Nederland en Belgie de volgende dag bij je worden bezorgd.

DHL bezorgd op maandag t/m zaterdag. Wanneer je een bestelling plaatst op zondag en de levertijd is vandaag besteld = morgen in huis, zal de bestelling volgende werkdag worden verwerkt en op dinsdag worden geleverd in zowel Nederland als België.

Helaas kan er niet van te voren een bezorgtijd aangegeven worden.

Als je bestelling vanuit ons magazijn is verzonden, ontvang je een email van DHL met een track&trace. 

Ben je de volgende dag niet thuis? Geen probleem!

Wanneer je niet thuis bent zal de koerier kijken of je bestelling bij de buren kan worden afgeleverd. Mocht deze bij je buren zijn afgeleverd zal er een briefje in je brievenbus worden achtergelaten met het huisnummer van de buren of het adres van het DHL punt waar het pakket kan worden afgehaald.

Afhalen is bij ons helaas niet mogelijk.


2. Hoe kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren en wat zijn de kosten?

Het wil wel eens voorkomen dat een artikel niet de juiste kleur is of toch niet is wat je ervan verwacht had. Geen punt! Je kunt het product binnen 14 dagen na ontvangst ruilen of retourneren.

Benieuwd naar hoe dit werkt? Ruilen of retourneren hebben we daarom voor jou zo makkelijk mogelijk gemaakt.

Je bestelling is niet helemaal naar wens en wil je deze graag terugsturen.

Wat nu? Controleer of:

Je bestelling minder dan 14 dagen geleden ontvangen hebt;

Je bestelling nog in nieuwstaat en ongebruikt is

Je alle toebehoren en indien mogelijk de productverpakking meestuurt (originele verpakking verplicht);

Het artikel zonder beschadigen/gebruikerssporen/geuren retourneert.

Heb je een artikel besteld die geleverd is via Sternzeit of Bel Air? Neem eerst contact op met onze klantenservice voordat je je bestelling van Sternzeit of Bel Air retourneert.

Heb je een artikel van ons besteld via een andere website en wil je deze retourneren? Neem contact op met onze klantenservice.

Heb je alles gecontroleerd en je bestelling op onze website geplaatst? Dan kan de retour aangemeld worden via www.theretrofamily.nl/retour samen met je emailadres en je bestelnummer (bestelnummer is 5 cijfers)

Je bestelnummer vindt je op je factuur.

Wil je een koelkast retourneren? Het retourneren van een koelkast bedraagt €50,-.

Heb je je bestelling retour aangemeld? Pak je bestelling zo origineel mogelijk in, inclusief alle toebehoren (originele verpakking). Gebruik ook een stevige doos zodat de productverpakking niet beschadigd raakt. Wij accepteren het artikel niet zonder originele verpakking.

Het pakket kan i.v.m. de huidige situatie niet worden afgegeven op ons kantoor, wij zullen het pakket niet aannemen. Het kan alleen via verzending geretourneerd worden.

Na ontvangst van je retourzending zullen wij deze binnen uiterlijk 10 werkdagen verwerken. Bij terugbetaling in geld: Nadat wij opdracht hebben gegeven aan de betaalpartner, kan het maximaal 14 dagen voor het bedrag bijgeschreven is op jouw bank- of credticardrekening. Bij terugbetaling in kortingspunten: deze zijn direct terug te vinden in je persoonlijke account en worden automatisch verrekend met de volgende bestelling.

Wanneer je een bestelling zichtbaar kapot ontvangt, raden we je aan een foto van het product én een omschrijving van het probleem te mailen naar onze klantenservice (support@theretrofamily.nl)

Je bestelling verkeerd, defect of onvolledig ontvangen?

Wanneer je bestelling kapot, onvolledig of verkeerd ontvangt, raden we je aan contact op te nemen met de klantenservice met een omschrijving van het probleem en je bestelgegevens.

De retourkosten zijn voor eigen rekening, tenzij anders wordt afgesproken met de klantenservice.

Je hebt vrije keuze waar je je pakket inlevert. Bij een (defect/kapot product) omruiling dient een artikel eerst retour gestuurd te worden voordat het vervangende artikel naar je verzonden word.

Retourkosten NL

  • DHL Pakket versturen naar retouradres v.a. €5,00
  • DHL Groot Pakket versturen naar retouradres (10 kg tot 20 kg) v.a. €7,50
  • PostNL Pakket versturen naar retouradres v.a. €6,50
  • PostNL Groot Pakket versturen naar retouradres (10 kg tot 23 kg - max 176 x 78 x 58cm) v.a. €13,00

3. Mijn bestelling is defect, kapot of verkeerd, wat moet ik doen?

Wat vervelend dat je je bestelling niet naar behoren ontvangen hebt. Dit willen wij graag voor je oplossen.

Wanneer je een bestelling zichtbaar kapot ontvangt, raden we je aan een foto van het product én een omschrijving van het probleem te mailen naar onze klantenservice (support@theretrofamily.nl).

Je bestelling verkeerd, defect of onvolledig ontvangen? Wanneer je een bestelling kapot, onvolledig of verkeerd ontvangt, raden we je aan contact op te nemen met de klantenservice met een omschrijving van het probleem en je bestelgegevens.

Is je bestelling kapot/defect buiten het retourtermijn van 14 dagen? Het artikel zal worden gerepareerd of worden omgeruild.

Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. 

Retourneer een defect artikel nooit voordat je de klantenservice gesproken hebt.


4. Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen

Heb je je bestelling nog niet ontvangen? Controleer eerst of je een mail met een track&trace hebt ontvangen. Let op; de email kan in je spambox terecht zijn gekomen. Heb je geen track&trace ontvangen? Neem contact op met een van onze familieleden, zij helpen je graag verder!


5. Mijn bestelling testen

Producten zoals koffiemachines dienen te allen tijde getest te worden met water.

Als een machine getest is met koffie of andere vloeistof, kan deze helaas niet geretourneerd worden. 


6. Ik wil een koelkast bestellen of ik heb mijn bestelling al geplaatst

Het is mogelijk om je oude koelkast op te laten halen bij het leveren van de nieuwe koelkast. Dit is alleen mogelijk als de koelkast (op de begane grond) bij de deur klaar staat.

Een koelkast wordt tot de deur geleverd en niet geïnstalleerd (ook niet tegen extra bijbetaling).

Is de koelkast beschadigd of defect geleverd? Weiger de koelkast aan de deur. Is de chauffeur al weg, neem direct contact met onze klantenservice op.