Klantenservice FAQ

Welkom bij onze familie!

Wanneer je contact opneemt wordt je onderdeel van onze familie en zullen we je daarom met de grootste zorg behandelen.
De artikelen die wij aanbieden zijn als één grote familie en de interesse in deze producten is wat ons samenbrengt.

Heb je een vraag of opmerking? Vraag het aan een van onze familieleden! Zij helpen je graag verder.

Wij staan op werkdagen van 10:00 uur ‘s ochtends tot 16:00 uur ‘s middags klaar om je vragen telefonisch te beantwoorden.
Je kunt ook met onze familieleden chatten op werkdagen van 09:15 – 17:00.
Mocht je ons liever willen mailen, dit kan op support@theretrofamily.nl. Wij zullen je mail zo snel mogelijk in behandeling nemen en deze binnen 2 werkdagen beantwoorden.

Veel gestelde vragen
1. Wanneer en hoe word mijn bestelling verzonden?
2. Hoe kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren en wat zijn de kosten?
3. Mijn bestelling is defect, kapot of verkeerd, wat moet ik doen?
4. Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen?

 

1. Wanneer en hoe word mijn bestelling verzonden?
Leuk dat je een bestelling bij ons wilt plaatsen of geplaatst hebt! 
De levertijd van het artikel vind je altijd in de aanbieding, in de winkelwagen of in je account.

Bestellingen worden binnen Nederland en België verstuurd met DHL. Wanneer je een bestelling hebt geplaats voor 17:00 uur, zal deze in Nederland en Belgie de volgende dag bij je worden bezorgd.
DHL bezorgd op maandag t/m zaterdag. Wanneer je een bestelling plaatst op zondag en de levertijd is vandaag besteld = morgen in huis, zal de bestelling volgende werkdag worden verwerkt en op dinsdag worden geleverd in zowel Nederland als België.
Helaas kan er niet van te voren een bezorgtijd aangegeven worden.

Als je bestelling vanuit ons magazijn is verzonden, ontvang je een email van DHL met een track&trace. 
Ben je de volgende dag niet thuis? Geen probleem!
Wanneer je niet thuis bent zal de koerier kijken of je bestelling bij de buren kan worden afgeleverd. Mocht deze bij je buren zijn afgeleverd zal er een briefje in je brievenbus worden achtergelaten met het huisnummer van de buren of het adres van het DHL punt waar het pakket kan worden afgehaald.

Afhalen is bij ons helaas niet mogelijk.


2. Hoe kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren en wat zijn de kosten?
Het wil wel eens voorkomen dat een artikel niet de juiste kleur is of toch niet is wat je ervan verwacht had. Geen punt! Je kunt het product binnen 30 dagen na ontvangst ruilen of retourneren.
Benieuwd naar hoe dit werkt? Ruilen of retourneren hebben we daarom voor jou zo makkelijk mogelijk gemaakt.

Je bestelling is niet helemaal naar wens en wil je deze graag terugsturen.
Wat nu? Controleer of:
- Je bestelling minder dan 14 dagen geleden ontvangen hebt;
- Je bestelling nog in nieuwstaat en ongebruikt is
- Je alle toebehoren en indien mogelijk de productverpakking meestuurt (originele verpakking verplicht);
- Het artikel zonder beschadigen/gebruikerssporen/geuren retourneert.
- Heb je een artikel besteld die geleverd is via Sternzeit of Bel Air? Neem eerst contact op met onze klantenservice voordat je je bestelling van Sternzeit of Bel Air retourneert.
- Heb je een artikel van ons besteld via een andere website en wil je deze retourneren? Neem contact op met onze klantenservice.

Heb je alles gecontroleerd en je bestelling op onze website na 15 juni 2020 geplaatst? Dan kan de retour aangemeld worden via www.theretrofamily.nl/retour samen met je emailadres en je bestelnummer (bestelnummer is 5 cijfers)
Je bestelnummer vindt je op je factuur.

Heb je je bestelling voor 15 juni 2020 geplaatst en wil je het retourneren? Neem contact op met onze klantenservice, zij zullen je alle informatie toesturen.

Heb je je bestelling retour aangemeld? Pak je bestelling zo origineel mogelijk in, inclusief alle toebehoren (originele verpakking). Gebruik ook een stevige doos zodat de productverpakking niet beschadigd raakt. Wij accepteren het artikel niet zonder originele verpakking.

Het pakket kan i.v.m. de huidige situatie niet worden afgegeven op ons kantoor, wij zullen het pakket niet aannemen. Het kan alleen via verzending geretourneerd worden.

Na ontvangst van je retourzending zullen wij deze binnen uiterlijk 10 werkdagen verwerken en terugbetalen.

Wanneer je een bestelling zichtbaar kapot ontvangt, raden we je aan een foto van het product én een omschrijving van het probleem te mailen naar onze klantenservice (support@theretrofamily.nl)
Je bestelling verkeerd, defect of onvolledig ontvangen?
Wanneer je bestelling kapot, onvolledig of verkeerd ontvangt, raden we je aan contact op te nemen met de klantenservice met een omschrijving van het probleem en je bestelgegevens.

De retourkosten zijn voor eigen rekening, tenzij anders wordt afgesproken met de klantenservice.
Je hebt vrije keuze waar je je pakket inlevert. Bij een (defect/kapot product) omruiling dient een artikel eerst retour gestuurd te worden voordat het vervangende artikel naar je verzonden word.

Retourkosten NL
DHL Pakket versturen naar retouradres v.a. €5,00
DHL Groot Pakket versturen naar retouradres (10 kg tot 20 kg) v.a. €7,50
PostNL Pakket versturen naar retouradres v.a. €6,50
PostNL Groot Pakket versturen naar retouradres (10 kg tot 23 kg - max 176 x 78 x 58cm) v.a. €13,00


Heb je een gedeelte met je YourGift of VVV Cadeaubon tegoed betaald?
Dan kan dit niet meer naar je kaart teruggestort worden. We zullen je dan het tegoed via een kortingscode toesturen die je bij je volgende bestelling bij The Retro Family kunt gebruiken.

 

3. Mijn bestelling is defect, kapot of verkeerd, wat moet ik doen?
Wat vervelend dat je je bestelling niet naar behoren ontvangen hebt. Dit willen wij graag voor je oplossen.

Wanneer je een bestelling zichtbaar kapot ontvangt, raden we je aan een foto van het product én een omschrijving van het probleem te mailen naar onze klantenservice (support@theretrofamily.nl).

Je bestelling verkeerd, defect of onvolledig ontvangen? Wanneer je een bestelling kapot, onvolledig of verkeerd ontvangt, raden we je aan contact op te nemen met de klantenservice met een omschrijving van het probleem en je bestelgegevens.

4. Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen?
Heb je je bestelling nog niet ontvangen? Controleer eerst of je een mail met een track&trace hebt ontvangen. Let op; de email kan in je spambox terecht zijn gekomen. Heb je geen track&trace ontvangen? Neem contact op met een van onze familieleden, zij helpen je graag verder!

 

Groetjes,

Alle familieleden van The Retro Family