Bestellen en betalen

Hoe kan ik bestellen?

 

Bij The Retro Family kun je jouw uitgekozen artikel eenvoudig in je winkelmandje plaatsen door te klikken op de knop ‘In Winkelwagen’.

Wanneer je al een account hebt, kun je in het volgende scherm je gebruikersnaam en wachtwoord invullen en meteen inloggen. Heb je nog geen account, dan kun je een gebruikersnaam kiezen en je naam en adresgegevens invullen. Er wordt dan automatisch een account voor je aangemaakt.

Wanneer je bent ingelogd of al een account hebt aangemaakt, kun je een betaalmethode selecteren en zie je een overzicht van je totale bestelling, inclusief het afleveradres en de totale prijs. Controleer het afleveradres goed, voordat je daarna onderaan het scherm op de knop 'bestellen' drukt.Wanneer je al je gegevens hebt ingevuld en op 'bestellen' hebt gedrukt, zal een nieuw scherm worden geopend waarin je door het betaalproces wordt geleid. LET OP: Sluit het betaalscherm niet af met het kruisje rechtsboven op het scherm, maar volg de aanwijzingen op je scherm. Alleen op deze wijze ben je er zeker van dat de bestelling goed wordt afgerond.

 

De bestelling die je hebt geplaatst, kun je terugvinden op je persoonlijke gebruikerspagina. Wanneer je bent ingelogd kun je ook de status van je bestellingen bekijken.

 

  • Ik heb geen orderbevestiging ontvangen. Wat nu?

Nadat je een bestelling geplaatst hebt, krijg je ALTIJD per e-mail een bestelbevestiging waarin alle gegevens nogmaals vermeld staan. Wanneer je geen bestelbevestiging hebt ontvangen, controleer dan of je bestelling te zien is op je gebruikerspagina. Wanneer je bestelling daar zichtbaar is, dan is de bestelling geslaagd.

 

Mocht je bestelling niet te vinden zijn in je gebruikersaccount, check dan voor de zekerheid ook de spambox van je email. Mocht het daar ook niet in terecht zijn gekomen, neem dan gerust contact op met één van onze familieleden via onze chat of stuur een mail naar support@theretrofamily.nl

 

  • Ik zie mijn bestellingen niet wanneer ik inlog, hoe kan dat?

Mogelijk ben je ingelogd met je Facebook-inloggegevens. Dit account bevat doorgaans alleen de gegevens die bij Facebook bekend zijn en niet de adresgegevens die nodig zijn om een product te kunnen versturen.
Ga na of je een regulier account hebt aangemaakt tijdens eerdere bestellingen. Log vervolgens uit met je Facebook-account (rechts bovenin de website) en log opnieuw in maar dit keer met je e-mailadres en je zelfgekozen wachtwoord.

 

  • Kan ik een ander afleveradres opgeven?

Ja dit is mogelijk, voor bestellingen die naar het huisadres worden gezonden is het mogelijk om tijdens de afronding van het bestelproces een alternatief afleveradres op te geven. Controleer altijd nauwkeurig of het adres volledig is ingevuld!

 

  • Hoeveel administratiekosten worden er gerekend?

De administratie- en verzendkosten staan bij elke aanbieding vermeld.

 

  • Welke betaalmethodes zijn er beschikbaar?

Bij Theretrofamily.nl kun je heel eenvoudig, snel en veilig op de volgende drie manieren betalen:

iDEAL (Nederlandse klanten)
Als je digitaal bankiert bij de Rabobank, ABN AMRO Bank, SNS Bank, Fortis, ING, Knab, Regiobank, ASN Bank, Triodosbank, Bunq of Friesland bank, kun je op een veilige manier elektronisch de betaling van je bestelling regelen. Een elektronische betaling via internet is te vergelijken met een PIN-betaling in een winkel.

Stap 1 Je kiest bij het bestellen voor iDEAL als betaalmethode.
Stap 2 Je kiest de bank waarbij je een digitale betaalrekening hebt.
Stap 3 Je bevestigt de betaling via de beveiligingsmethode van Internet Bankieren
Stap 4 De betaling wordt direct verwerkt.

Creditcard: Mastercard, VISA en Maestro
Naast iDEAL kun je je bestelling ook met een creditcard afrekenen. Kies dan in het bestelscherm de creditcard naar keuze (Mastercard, VISA en Maestro) waarna je naar een beveiligde betaalpagina van onze Payment Service Provider Buckaroo wordt geleid. Hier kun je vervolgens je creditcardnummer, naam en controle code invullen, die op de achterzijde van je creditcard te vinden is. Naast de controle code dien je ook je 3D secure code te gebruiken, zodat we zeker weten dat de creditcard van jou is.

Wanneer je al deze gegevens hebt ingevuld, wordt jouw betaling direct online geautoriseerd zodat je meteen weet of je betaling is goedgekeurd. Let op dat je het betaalscherm niet afsluit met het kruisje in de rechterbovenhoek, maar volg de aanwijzingen op het scherm. Je zal dan vanzelf teruggeleid worden naar de onze website. Op je creditcardoverzicht zal bij de betaling de naam 'The Retro Family' worden vermeld.

Mister Cash (Belgische klanten)
Klanten uit België kunnen via Mister Cash op een veilige manier elektronische betalingen regelen wanneer je bankiert bij Dexia, Fortis, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank of VDK. Kies in het bestelscherm de optie Mister Cash waarna het kaartnummer en vervaldatum van je betaalpas moeten worden ingevoerd. Op basis van dit nummer kom je terecht op een scherm van je eigen bank. Hier wordt gevraagd om het bedrag te controleren en om aan te melden via de online-beveiligingsmodule die je van je bank hebt ontvangen.

  • Is het betalen op TheRetroFamily.nl veilig?

Ja, betalen op Theretrofamily gaat snel, simpel en vooral veilig. Of je nu via iDEAL of met een creditcard betaalt. Je gegevens zijn altijd optimaal beschermd met SSL. Voor creditcardbetalingen maken wij gebruik van de Payment Service Provider Buckaroo in Combinatie met Atos Worldine en er wordt uiteraard ook gebruik gemaakt van een beveiligde 'https' verbinding.

 

  • Worden er ook kosten in rekening gebracht voor het betalen?

Nee, wij brengen geen extra kosten in rekening voor het betalen met Creditcard, iDEAL of Mr.Cash.

 

  • Zijn alle getoonde prijzen incl. BTW?

Ja, alle aanbiedingen op de website zijn inclusief BTW. Uiteraard betaalt onze partner wel BTW aan de belastingdienst overeenkomend met de BTW percentages die gelden voor de betreffende producten of diensten.

 

  • Kan ik het afleveradres achteraf nog wijzigen?

Alleen tijdens het bestelproces kun je een alternatief bezorgadres invullen. Nadat je bestelling is geplaatst, kun je het afleveradres helaas niet meer veranderen.

 

  • Bestelling annuleren binnen 14 dagen

Wil je afzien van de bestelling, dan kun je de aankoop binnen 14 dagen annuleren, mits het artikel al klaar gemaakt is voor verzending en/of het artikel al verzonden is.

 

Om een aankoop te annuleren, kun je ons op 3 manieren bereiken:

De snelste manier is via de telefoon. Wij zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 10:00 - 16.00 uur telefonisch te bereiken op het volgende telefoonnummer: 085-7823772

 

Mailen kan naar: support@theretrofamily.nl. Doorgaans beantwoorden wij je mail binnen 1-2 werkdagen. Uiteraard doen wij ons best je mail zo snel mogelijk te beantwoorden.

Op werkdagen kun je ook op onze website een chat starten, dit is mogelijk tussen 09:00 en 17:00 uur.

 

  • Producten retourneren

Je kunt binnen 14 dagen na ontvangst van je product de retour of ruil-instructies aanvragen bij de klantenservice. De klantenservice zal een mail met retour of ruil-instructies sturen naar het mailadres waarmee je de bestelling geplaatst hebt. Na het aanvragen van de retour-instructies dien je je product binnen 7 dagen te retourneren.

Zodra wij je retour binnen en behandeld hebben (binnen 10 werkdagen, 2 weken), ontvang je het aankoopbedrag teruggestort op de rekening waarmee betaald is en bij een ruiling word het nieuwe artikel verzonden.
De retour kosten dien je wel zelf te betalen. Je ontvangt de originele verzendkosten teruggestort (bij een volledige retournering).