The Retro Family op Trustpilot stars
Winkelwagen (0)
  • Gratis verzending vanaf € 50,00
  • Voor 17u besteld, is morgen in huis
(0)

Ruilen & Retourneren


Het wil wel eens voorkomen dat een artikel niet de juiste maat heeft of toch niet is wat je ervan verwacht had. Geen punt! Je kunt het product binnen 30 dagen na ontvangst ruilen of retourneren. Benieuwd naar hoe dit werkt? Wij zijn hier om je daarbij te helpen.


Gemakkelijk ruilen of retourneren
Ruilen of retourneren hebben we voor jou zo makkelijk mogelijk gemaakt. Wij hebben:

 30 dagen zichttermijn | denk rustig na over je bestelling.


> Voorwaarden
Je bestelling is net niet helemaal goed en je wilt deze graag terugsturen. Wat nu? Controleer:

  • Dat je de bestelling minder dan 30 dagen geleden bij je thuis binnen hebt gekregen. 
  • Dat je bestelling in nieuwstaat is. 
  • Dat een eventueel label er nog opzit.
  • Dat je alle toebehoren en indien mogelijk de productverpakking meestuurt.

Bij bestellingen waar beschadigingen opzitten of toebehoren ontbreken zijn wij genoodzaakt 25% van het aankoopbedrag in te houden. Bij keukenartikelen dient het product in ongebruikte staat te zijn. Wanneer er gebruikssporen worden gevonden zijn we genoodzaakt om 50% van het aankoopbedrag in te houden.


> Retourneren in 5 stappen
Je hebt de voorwaarden bekeken en wilt je bestelling graag retourneren. Dit kan via de volgende stappen:

  1. Is er een probleem? Neem contact met ons op! Grote kans dat je de bestelling niet hoeft terug te sturen en het van een afstand te verhelpen is. Wij helpen je hier graag mee verder.
  2. Toch terugsturen? Pak je bestelling zo origineel mogelijk in, inclusief alle toebehoren. Gebruik ook een stevige doos zodat de productverpakking niet beschadigd raakt.
  3. Download het retourformulier en vul deze volledig in. Het retourformulier kun je hier downloaden.
  4. Schrijf het volgende adres op het pakket;

    The Retro Family B.V.
    Diamantlaan 10
    2132 WV
    Hoofddorp

  5. Breng het pakket naar een lokaal postkantoor in de buurt.

De retourkosten zijn voor eigen rekening.

We zullen je retournering vervolgens gaan verwerken. Hoe precies, hangt af van wat je wilt dat we doen.


Internationale retourneringen
Retourneren vanuit het buitenland werkt volgens dezelfde 5 stappen. (een Engels retourformulier is nog in ontwikkeling). Let er hierbij op dat als je een besteling retour stuurt van buiten de EU wij douanekosten moeten betalen die vervolgens ingehouden zullen worden op de creditering van je aankoopbedrag.



Wat wil je doen?
Na ontvangst van je retourzending zullen wij deze binnen uiterlijk 10 werkdagen verwerken waarna je hiervan een bevestiging via de e-mail toegestuurd krijgt.


> Ik wil mijn aankoopbedrag teruggestort krijgen
Je ziet graag je aankoopbedrag teruggestort worden. Geen probleem! Na verwerking en goedkeuring van de retourzending zal het aankoopbedrag via de gebruikte betalingswijze worden teruggestort. Dit zal doorgaans binnen een paar werkdagen na ontvangst worden voltooid.


YourGift & VVV Cadeaubon
Heb je een gedeelte met je YourGift of VVV Cadeaubon tegoed betaald? Dan kan dit niet meer naar je kaart teruggestort worden. We zullen je dan het tegoed via een kortingscode toesturen wat je bij je volgende bestelling bij The Retro Family kunt gebruiken.

> Artikel verkeerd, kapot of defect (ontvangen)? 
Neem contact op met onze klantenservice! Stuur een defect/kapot/verkeerd artikel nooit zomaar retour.

 

Heb je vragen of zijn er nog onduidelijkheden, neem dan contact op met de familie. Wij staan voor je klaar!