Service
Winkelwagen

Welkom bij onze family!

Op deze pagina vind je alle antwoorden op de veel gestelde vragen.

1. Bestelling plaatsen & betalen

1.1 Hoe plaats ik een bestelling?
1.2 Wat is de levertijd (van mijn bestelling)?
1.3 Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?
1.4 Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
1.5 Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
1.6 Waar kan ik een kortingscode vinden?
1.7 Er staat iets in mijn winkelwagen wat ik niet meer wil, hoe verwijder ik dit?
1.8 Het artikel staat op uitverkocht, wanneer komt deze weer op voorraad?
1.9 Heeft The Retro Family een fysieke winkel waar ik de artikelen kan bekijken?

2. Verzending & levering

2.1 Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
2.2 Wat zijn de verzendkosten?
2.3 Mijn bestelling wordt naar een verkeerd adres verzonden, wat nu?
2.4 Kan ik mijn bestelling afhalen?
2.5 Kan mijn bestelling bij een DHL punt geleverd worden?
2.6 Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen

3. Ruilen & Retourneren

3.1 Hoe kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren?
3.2 Wat zijn de retourkosten?
3.3 Wat zijn de retourvoorwaarden?
3.4 Mijn bestelling is defect, kapot of verkeerd, wat moet ik doen?

4. Mijn account

4.1 Ik heb problemen met inloggen, wat nu?
4.2 Wat is een gast account?
4.3 Wat is een Facebook account?
4.4 Wat is een regulier account?
4.5 Hoe maak ik een account aan?

Bestelling plaatsen en betalen


1.1 Hoe plaats ik een bestelling?

Je kunt het artikel bestellen door naar het product te gaan op onze website. je kunt het product via het menu of de zoekbalk vinden.
In de aanbieding van het product, zie je een keuzemenu en via het keuzemenu kun je gewenste maat/kleur/model aanklikken, je kiest het aantal en klikt op de knop + winkelwagen. Het artikel vind je vervolgens terug in de winkelwagen om af te rekenen.
Wil je meerdere artikelen bestellen? Je kiest er dan voor om niet naar de winkelwagen te gaan, maar om verder te winkelen op onze website.
Veel shopplezier!

1.2 Wat is de levertijd (van mijn bestelling)?

Informatie over de levertijd kun je ook altijd terugvinden, in de product aanbieding, in de winkelwagen en in je account als je de bestelling al geplaatst hebt. Let op: in sommige gevallen worden producten apart van elkaar verzonden. De levertijd kan verschillen per product, niet per bestelling. Zodra je bestelling verzonden is, ontvang je een e-mail met daarin vermeld wat er verzonden is met een track&trace.
De levertijd kan per artikel, per kleur, model etc. verschillen. Dit heeft te maken met onze actuele voorraad of de actuele voorraad van een externe leverancier.
Artikelen afkomstig van een externe leverancier hebben overal het algemeen een wat langere levertijd, de levertijd staat altijd vermeld in de aanbieding.

1.3 Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?

Wij vragen je altijd eerst jouw postvak ongewenst, spam en/of reclame map te controleren (let op: Gmail heeft een spam én reclame map).
Heb je je bestelling met een account geplaatst? Dan vind je jouw bestelling met factuur altijd in jouw account terug.
Heb je je jouw bestelling zonder account geplaatst? Dan kun je je bestelling helaas niet terug vinden in een account.
Heb je geen bevestiging ontvangen en ook niet in spam/reclame? Neem dan contact op met onze klantenservice.

1.4 Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Je kunt je bestelling bij ons annuleren binnen 14 dagen na aankoop, mits de bestelling niet klaar gemaakt is voor voorzending (ingepakt in ons magazijn) en verzonden is.
Je kunt je bestelling annuleren via onze klantenservice. Het via email, chat of telefonisch.
Wij raden altijd aan om ons te bellen, dit gaat het snelst.

1.5 Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Als je je bestelling in de winkelwagen geplaatst hebt, kun je je gegevens volledig juist invullen. Controleer je gegevens altijd dubbel!
Als alle gegevens correct ingevuld zijn, heb je deze keuze om met Ideal (Mr. Cash in België), Creditcard of Klarna (achteraf betalen) af te rekenen.
Let op; Klarna kan alleen gekozen worden bij artikelen die uit ons magazijn verzonden worden. Bij artikelen die vanuit een extern magazijn verzonden worden (zoals meubels of koelkasten) is het helaas niet mogelijk om Klarna te kiezen.

1.6 Waar kan ik een kortingscode vinden?

Houdt de nieuwsbrief, Facebook en Instagram in de gaten voor de nieuwste kortingsacties, wie weet hebben wij binnenkort een leuke kortingscode!
Kortingscodes worden niet door de klantenservice gegeven.
Op alle onze aanbiedingen zit standaard korting.

1.7 Er staat iets in mijn winkelwagen wat ik niet meer wil, hoe verwijder ik dit?

Mocht je per ongeluk een artikel te veel toegevoegd hebben of toch besloten hebben een artikel niet meer te willen bestellen, kun je het artikel verwijderen of het aantal wijzigen in de winkelwagen door op het kruisje of verwijderen naar het product te klikken.

1.8 Het artikel staat op uitverkocht, wanneer komt deze weer op voorraad?

Helaas kunnen wij het niet altijd garanderen dat artikelen weer op voorraad komen. Als een artikel bij onze leverancier op voorraad is, is de kans groot dat wij een artikel weer gaan verkopen. Aanbiedingen kunnen ook eenmalig zijn en dan is op = op.
Houdt altijd de website/nieuwbrief in de gaten voor alle nieuwe producten maar ook aangevulde artikelen!

1.9 Heeft The Retro Family een fysieke winkel waar ik de artikelen kan bekijken?

De Retro Family heeft geen fysieke winkel waar artikelen bekeken of opgehaald kunnen worden.

Verzending & levering


2.1 Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Alle bestellingen die uit ons eigen magazijn verzonden worden, worden door DHL bij ons opgehaald en door DHL bij je thuis geleverd.
Als je bestelling verzonden is, krijg je een email met een track&trace van DHL.
Wordt je bestelling door een externe leverancier verzonden (bijvoorbeeld een koelkast), ontvang je verzendinformatie van de externe leverancier.

2.2 Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten kun je altijd terug vinden in de winkelwagen, als je één of meerdere artikelen in de winkelwagen geplaatst hebt.
Als artikelen op voorraad zijn, kunnen de artikelen in één pakket worden verzonden en betaald je éénmalig €5,95 bij pakketpost. Dit kun je terug vinden in de winkelwagen.
Als er één of meerdere artikelen een andere levertijd hebben, dan wordt dit zo snel mogelijk apart nagezonden binnen de gestelde levertijd en betaal je extra verzendkosten. Ook dit kun je altijd terug vinden in de winkelwagen.
Koelkasten of meubels hebben een andere verzendprijs. Deze kun je altijd terug vinden in de winkelwagen.

2.3 Mijn bestelling wordt naar een verkeerd adres verzonden, wat nu?

Controleer je adres in je account voor en tijdens het bestellen altijd. Een adres invullen is helaas de verantwoording van de klant, dit kunnen wij niet vergoeden of het artikel opnieuw verzenden als het mis is gegaan.
Wij kunnen een adres wijzigen mits een bestelling niet ingepakt en verzonden is.
Is jouw bestelling al verzonden met DHL en staat het adres verkeerd? Je kunt dan contact opnemen met DHL om het pakket bij een servicepunt bij jou in de buurt te laten leveren. DHL kan helaas het adres niet wijzigen.
Wij adviseren je altijd het adres te controleren bij het plaatsen van een bestelling en mocht het adres verkeerd ingevuld zijn, deze ten allen tijden te wijzigen. Let op: een factuur en afleveradres zijn twee verschillende adressen. Twijfel je? Neem dan contact op met onze klantenservice.

2.4 Kan ik mijn bestelling afhalen?

Een bestelling afhalen in ons magazijn of bij een externe leverancier is niet mogelijk.

2.5 Kan mijn bestelling bij een DHL punt geleverd worden?

Dat is mogelijk. Bij het verzendadres bij het plaatsen van je bestelling, kun je kiezen voor een DHL servicepunt bij jou in de buurt.

2.6 Ik heb mijn bestelling (nog) niet ontvangen

De levertijd van je bestelling staat vermeld in de aanbieding en in je account. Is de levertijd verstreken, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice.
Staat jouw bestelling op geleverd en is het niet geleverd? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Ruilen & Retourneren


3.1 Hoe kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren?

Het wil wel eens voorkomen dat een artikel niet de juiste kleur is of toch niet is wat je ervan verwacht had. Geen punt! Je kunt het product binnen 14 dagen na ontvangst ruilen of retourneren.
Benieuwd naar hoe dit werkt? Ruilen of retourneren hebben we daarom voor jou zo makkelijk mogelijk gemaakt.
Je bestelling is niet helemaal naar wens en wil je deze graag terugsturen. Wat te doen?
Controleer of..
  • ..Je bestelling minder dan 14 dagen geleden ontvangen hebt;
  • ..Je bestelling nog in nieuwstaat en ongebruikt is
  • ..Je alle toebehoren en indien mogelijk de productverpakking meestuurt (originele verpakking verplicht);
  • ..Het artikel zonder beschadigen/gebruikerssporen/geuren retourneert.
  • ..Heb je een artikel besteld die geleverd is via Sternzeit of Bel Air? Neem eerst contact op met onze klantenservice voordat je je bestelling van Sternzeit of Bel Air retourneert.
  • ..Heb je een artikel van ons besteld via een andere website en wil je deze retourneren? Neem contact op met onze klantenservice.
Heb je al het bovenstaande gecontroleerd en je bestelling op onze website geplaatst?
Je kunt je retour aanmelden via www.theretrofamily.nl/retour
Houdt je bestelgegevens zoals je emailadres en je bestelnummer bij de hand. Je bestelnummer vind je in je account of op de bestelbevestiging.
Wanneer je een bestelling zichtbaar kapot/verkeerd ontvangt, raden we je aan het artikel als kapot of verkeerd ontvangen aan te melden via www.theretrofamily.nl/retour en een foto van het kapotte/verkeerde artikel te uploaden. De klantenservice zal dan contact met u opnemen.
Heb je je bestelling retour aangemeld? Pak je bestelling zo origineel mogelijk in, inclusief alle toebehoren (originele verpakking). Gebruik ook een stevige doos zodat de product verpakking niet beschadigd raakt. Wij accepteren het artikel niet zonder originele verpakking.
Na ontvangst van je retourzending zullen wij deze binnen uiterlijk 1-10 werkdagen verwerken. Bij terugbetaling in geld: Nadat wij opdracht hebben gegeven aan de betaalpartner, kan het maximaal 14 dagen voor het bedrag bijgeschreven is op jouw bank- of credticardrekening.
Houdt altijd de track&trace van de retourzending, zeker tot het pakket retour verwerkt en terugbetaald of omgeruild is.

3.2 Wat zijn de retourkosten?

De retourkosten zijn voor eigen rekening, tenzij anders wordt afgesproken met de klantenservice.
Je hebt vrije keuze waar je je pakket inlevert.
  • Bij een (defect/kapot product) omruiling dient een artikel eerst retour gestuurd te worden voordat het vervangende artikel naar je verzonden word.
  • DHL Pakket versturen naar retouradres v.a. €5,00
  • DHL Groot Pakket versturen naar retouradres (10 kg tot 20 kg) v.a. €7,50
  • PostNL Pakket versturen naar retouradres v.a. €6,50
  • PostNL Groot Pakket versturen naar retouradres (10 kg tot 23 kg - max 176 x 78 x 58cm) v.a. €13,00
Wil je een koelkast retourneren? Het retourneren van een koelkast bedraagt €50,-.

3.3 Wat zijn de retourvoorwaarden?

  • Je dient het artikel in de originele verpakking, ongebruikt en onbeschadigd te retourneren.
  • Producten kunnen alleen naar ons adres retour verzonden worden en worden niet afgehaald bij (DHL) punten of parcels in de buurt
  • Vermeld altijd de reden van retourneren
  • Geen gebruikte, gedragen of levende artikelen retourneren. Deze worden niet geaccepteerd
  • Geen donkere tape op de originele verpakking plakken
  • Koffiemachines mogen alleen getest worden met water en worden anders niet retour geaccepteerd.
  • Retourneer je meerdere artikelen? De artikelen kunnen in één pakket geretourneerd worden mits alle artikelen retour aangemeld zijn!
  • De retourkosten zijn voor eigen rekening.
Als de retourzending niet voldoet aan de bovenstaande voorwaarden, kunnen wij jouw retourpakket niet verwerken en/of terugbetalen.
Bij een volledige retourzending (alle producten met hetzelfde ordernummer) ontvangt u de originele verzendkosten teruggestort (tenzij deze niet betaald zijn bij een bedrag boven de 50 euro). Wij raden aan het pakket te retourneren met een track&trace, zodat u weet of en wanneer de retour bij ons binnen is gekomen. Het retourneren is geheel op eigen verantwoording.

3.4 Mijn bestelling is defect, kapot of verkeerd, wat moet ik doen?

Wanneer je een bestelling zichtbaar kapot/verkeerd ontvangt, raden we je aan het artikel als kapot of verkeerd ontvangen aan te melden via www.theretrofamily.nl/retour en een foto van het kapotte/verkeerde artikel te uploaden. De klantenservice zal dan contact met u opnemen.

Mijn account


4.1 Ik heb problemen met inloggen, wat nu?

Als je niet kunt inloggen met jouw emailadres en wachtwoord, kun je je wachtwoord opnieuw opvragen bij het inloggen.
Heb je bij ons eerder ingelogd met Facebook? Je hebt dan bij ons een Facebookaccount en via Facebook kun je je wachtwoord opvragen. Helaas kan een Facebook wachtwoord niet via onze website opgevraagd worden.

4.2 Wat is een gast account?

Je kunt er op onze website voor kiezen om een bestelling te plaatsen zonder account, jij kunt jouw bestelling niet inzien op de website, onze klantenservice kan jouw bestelling wel terugvinden. Dit noemen wij een gastaccount.

4.3 Wat is een Facebook account?

Je kunt er op onze website voor kiezen om een bestelling te plaatsen met een Facebook account. Hier kun je voor kiezen als je wil inloggen met jouw Facebookgegevens. Dit noemen wij een Facebookaccount.

4.4 Wat is een regulier account?

Je kunt er op onze website voor kiezen om een bestelling te plaatsen met een account. Als je een account aanmaakt met jouw gegevens, kun je een bestelling plaatsen met een account en je bestellingen altijd terug vinden in jouw account. Hier kun je ook jouw factuur en aflevergegevens aanpassen of de factuur van jouw bestelling terug vinden.

4.5 Hoe maak ik een account aan?

Als je rechtsboven aan op onze website drukt op ‘’mijn account’’, kun je een account aanmaken.
Je kiest vervolgens voor: Maak een nieuw account aan. Hier vul je jouw emailadres in en drukt op registreren.
Heb je een vraag en staat het antwoord niet op deze pagina?
Je kunt dan contact opnemen met onze klantenservice van maandag t/m vrijdag.
U kunt ons emailen op; support@theretrofamily.nl. Wij zullen uw email binnen 1 -2 werkdagen beantwoorden.
Wij zijn ook via de chat op onze website bereikbaar op maandag t/m vrijdag tussen 10:00 - 16:00.
Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 10:00 - 16:00.

Groetjes van The Retro Family!